Nieuwe wijze van trainen en opleiden van de BHV-ers binnen de zorg
Binnen de zorg rollen we van de ene naar de andere crisis (van COVID-19 naar een tekort aan personeel). Wij zien dat het serieus tijd is geworden voor een andere wijze van opleiden, trainen en oefenen. Crisisbeheersing en de veiligheid binnen de locatie en haar afdelingen vragen om een opleidingsprogramma dat op elkaar wordt aangesloten en op maat wordt samengesteld. Het is van belang dat de medewerkers weten hoe ze moeten handelen binnen verschillende onveilige situaties, met name wanneer ze onder druk staan. Het gaat niet alleen om brand (BHV). Het waarborgen van zorgcontinuïteit is van essentieel belang en start bij de medewerkers, die moeten luisteren, signaleren en opschalen.
Om de medewerkers niet te overladen met informatie, bieden wij een opleidingsprogramma op maat aan, gericht op de locatie en de zorgverlening. De medewerker en het team staan centraal. Het is mogelijk om het programma aan te passen op de verschillende situaties (dag, avond, nacht en weekend). Het gesprek staat centraal en samen gaan we opzoek naar oplossingen. Het programma Veilig Voelen, Zijn en Handelen biedt meer betrokkenheid, is efficiënter en prijs gunstiger. Daarnaast kan het in plaats van de tradionele BHV trainingen worden ingezet.
Het is tijd om mee te bewegen en te kijken naar een innoverend programma, gericht op de eigen organisatie.